A Vogue szeptemberi, amerikai száma legendás a divatmagazinok között. Öt éve minden éven próbálom végignézni, de eddig a feléig se jutottam. Idén végignézem, ha beledöglök is!

Tom Ford kampányfotó, 2017 (a napszemüveget reklámozza…)
Vogue (USA) szeptemberi száma | |
Év | Oldalak |
2013 | 852 oldal |
2014 | 880 oldal |
2015 | 820 oldal |
2016 | 748 oldal |
2017 | 736 oldal |
Ráadásul a Vogue ezzel a számmal ünnepli a 125. születésnapját, ami érdekesebbnek felütésnek ígérkezik, mint az 2014-es, amely minden idők legvastagabb divatmagazinja volt.
Egészen vicces, hogy az idei borítóra Jennifer Lawrence került, aki az Éhezők viadalával lett az egyik legismertebb színésznő. Ő Katniss, aki legyőzte a divatbolond, felszínes és kegyetlen Kapitóliumot, miközben a jelenlegi valóságunk – amit a divatházak, divatmagazinok, kozmetikai cégek és beautybloggerek sugallnak – mintha a megelevenedő Kapitólium lenne. Évről évre erősebbek a túlzások és egyre alacsonyabb az ingerküszöb.
Ugyanakkor nem valószínű, hogy a szerkesztők önmagukat és a divatszakmát gúnyolnák ily módon, ők inkább egy jól eladható arcot kerestek a címlapra, de nekem tetszik az áthallás, egészen lelkes lettem.
Különböző stílusban 4 címlap készült Jennifer Lawence-szel.
A születésnaphoz méltóan időutazással kezdődik a magazin, szinte észrevétlen az a pár reklámoldal, amit a régi borítók közé rejtettek. Nem is emlékeztem rá, hogy a 2009. márciusi szám címlapján Michelle Obama volt.
250 oldal reklám következik. A kampányképek szépek, de az baromi idegesítő, hogy egy-egy divatház vagy kozmetikai cég nem 1 vagy 2 oldalon hirdeti önmagát, hanem 6-10-en. Közben a reklámok között megbújik két oldal tartalomjegyzék, két oldal szerkesztői levél és az impresszum is.
1988-tól, azaz 29 éva Anna Wintour az amerikai Vogue főszerkesztője.
Újabb 100 oldal reklám következik, de ezt most elviselhetővé teszik a múltidéző “ki színesek”. Az első nagyobb cikk főszereplője: LeBron James és felesége. A kétoldalas nagyinterjút 14 reklámoldal nyújtja szét. Innentől a magazin nagyjából megtartja az 1 oldal tartalom 5-7 oldal reklám arányt.
Bár megígértem magamnak, hogy nem tolom túl az Éhezők viadala témát, de a Dior is a 12. körzet tematikát hozza:
Ezután pedig minden idők legszellemesebb reklámblokkja következik: közel 150 oldalon nagy márkák, híres divattervezők köszöntik 125. születésnapján a Vogue-ot, természetesen üdvözlőlap gyanánt saját reklámjaikat használják. (Azt hiszem, hogy ezt bevezetem a mokshán is. Bárki felköszöntheti születésnapján a magazint, ha reklámhelyet vásárol rajta. Win-win!)
A legcsodásabb hír viszont, hogy már a 611. oldalnál járok. Iszom egy kávét és innen már egy szuszra végignézem a maradékot, sőt, az olvasónapló is megírom.
Megint jönnek a reklámok és döbbenten fedezem fel, hogy van karamelles M&M’s. (M u s z á j l e s z m e g k ó s t o l n o m !)
629. oldalon kezdődik az interjú Jennifer Lawrence-szel, kiderül az is, hogy Annie Leibovitz készítette a címlapképet, a négyből az egyiket, a piros ruhásat.Meg mesél férfiakról és filmekről, de nem teríti ki a lelkét. Illetve csak annyira, hogy érdekes legyen, de semmi felkavaró. A tökéletes PR interjút egy farmeres összeállítás követi (egykori és mostani) legendás szupermodellekkel, amit szintén Annie Leibovitz fotózott. Teljesen érdektelenek a ruhák, az arcok viszont izgalmasak.
Opra, Serena Williams, Nicole Kidman interjúk törik meg a “csinos lányok környezethez nem illő szép ruhában”, “újratöltött hatvanas évek” és “kabátok őszre-télre” divatanyagokat és megdöbbenve veszem észre, hogy több a tartalom, mint a reklám az utolsó 70 oldalon, bár a “szerkesztői válogatások” is valahol reklámok, hiszen annál jobb reklám nincs, ha egy véleményformáló ajánlja a táskát, cipőt, kesztyűt, mint a szezon legjobbját…
Nem túlzó becslés, hogy a 736 oldal háromnegyede reklám. Tehát akárhogyan is forgatjuk a szeptemberi Vogue lehetne a divat bibliája az előttünk álló őszi-téli szezonra, de csupán egy színes-szagos reklámújság.
Amúgy 2 db autó reklámot is láttam a magazinban a rengeteg táska, ruha és kozmetikum mellett. A divatról pedig annyit, hogy továbbra is trendi lesz a fekete körömlakk, a farmer, a rakott szoknya, a kapucnis pulcsi, az ocelot- és a fekete alapon színes virágminta. Télre pedig kell kabát, kesztyű, sapka, sál, csizma, mert hideg lesz!