Végignéztem a szeptemberi Vogue-ot, hogy neked már ne kelljen!

Myreille

A Vogue szeptemberi, amerikai száma legendás a divatmagazinok között. Öt éve minden éven próbálom végignézni, de eddig a feléig se jutottam. Idén végignézem, ha beledöglök is!

Tom Ford kampányfotó, 2017 (a napszemüveget reklámozza...)

Tom Ford kampányfotó, 2017 (a napszemüveget reklámozza…)

Személyes kihívásom a Vogue szeptemberi száma.

Az elmúlt négy évben még egyszer sem sikerült végiglapoznom, de idén jó esélyekkel indulok, mert most “csak” 738 oldal.

Vogue (USA) szeptemberi száma 
Év Oldalak
2013 852 oldal
2014 880 oldal
2015 820 oldal
2016 748 oldal
2017  736 oldal

Ráadásul a Vogue ezzel a számmal ünnepli a 125. születésnapját, ami érdekesebbnek felütésnek ígérkezik, mint az 2014-es, amely minden idők legvastagabb divatmagazinja volt.

Egészen vicces, hogy az idei borítóra Jennifer Lawrence került, aki az Éhezők viadalával lett az egyik legismertebb színésznő. Ő Katniss, aki legyőzte a divatbolond, felszínes és kegyetlen Kapitóliumot, miközben a jelenlegi valóságunk – amit a divatházak, divatmagazinok, kozmetikai cégek és beautybloggerek sugallnak – mintha a megelevenedő Kapitólium lenne. Évről évre erősebbek a túlzások és egyre alacsonyabb az ingerküszöb.

Ugyanakkor nem valószínű, hogy a szerkesztők önmagukat és a divatszakmát gúnyolnák ily módon, ők inkább egy jól eladható arcot kerestek a címlapra, de nekem tetszik az áthallás, egészen lelkes lettem.

Különböző stílusban 4 címlap készült Jennifer Lawence-szel.

A születésnaphoz méltóan időutazással kezdődik a magazin, szinte észrevétlen az a pár reklámoldal, amit a régi borítók közé rejtettek. Nem is emlékeztem rá, hogy a 2009. márciusi szám címlapján Michelle Obama volt.

250 oldal reklám következik. A kampányképek szépek, de az baromi idegesítő, hogy egy-egy divatház vagy kozmetikai cég nem 1 vagy 2 oldalon hirdeti önmagát, hanem 6-10-en. Közben a reklámok között megbújik két oldal tartalomjegyzék, két oldal szerkesztői levél és az impresszum is.

1988-tól, azaz 29 éva Anna Wintour az amerikai Vogue főszerkesztője.

Újabb 100 oldal reklám következik, de ezt most elviselhetővé teszik a múltidéző “ki színesek”. Az első nagyobb cikk főszereplője: LeBron James és felesége. A kétoldalas nagyinterjút 14 reklámoldal nyújtja szét. Innentől a magazin nagyjából megtartja az 1 oldal tartalom 5-7 oldal reklám arányt.

Bár megígértem magamnak, hogy nem tolom túl az Éhezők viadala témát, de a Dior is a 12. körzet tematikát hozza:

Ezután pedig minden idők legszellemesebb reklámblokkja következik: közel 150 oldalon nagy márkák, híres divattervezők köszöntik 125. születésnapján a Vogue-ot, természetesen üdvözlőlap gyanánt saját reklámjaikat használják. (Azt hiszem, hogy ezt bevezetem a mokshán is. Bárki felköszöntheti születésnapján a magazint, ha reklámhelyet vásárol rajta. Win-win!)

A legcsodásabb hír viszont, hogy már a 611. oldalnál járok. Iszom egy kávét és innen már egy szuszra végignézem a maradékot, sőt, az olvasónapló is megírom.

Megint jönnek a reklámok és döbbenten fedezem fel, hogy van karamelles M&M’s. (M u s z á j l e s z m e g k ó s t o l n o m !)

629. oldalon kezdődik az interjú Jennifer Lawrence-szel, kiderül az is, hogy Annie Leibovitz készítette a címlapképet, a négyből az egyiket, a piros ruhásat.Meg mesél férfiakról és filmekről, de nem teríti ki a lelkét. Illetve csak annyira, hogy érdekes legyen, de semmi felkavaró. A tökéletes PR interjút egy farmeres összeállítás követi (egykori és mostani) legendás szupermodellekkel, amit szintén Annie Leibovitz fotózott. Teljesen érdektelenek a ruhák, az arcok viszont izgalmasak.

Opra, Serena Williams, Nicole Kidman interjúk törik meg a “csinos lányok környezethez nem illő szép ruhában”, “újratöltött hatvanas évek” és “kabátok őszre-télre” divatanyagokat és megdöbbenve veszem észre, hogy több a tartalom, mint a reklám az utolsó 70 oldalon, bár a “szerkesztői válogatások” is valahol reklámok, hiszen annál jobb reklám nincs, ha egy véleményformáló ajánlja a táskát, cipőt, kesztyűt, mint a szezon legjobbját…

Nem túlzó becslés, hogy a 736 oldal háromnegyede reklám. Tehát akárhogyan is forgatjuk a szeptemberi Vogue lehetne a divat bibliája az előttünk álló őszi-téli szezonra, de csupán egy színes-szagos reklámújság.

Amúgy 2 db autó reklámot is láttam a magazinban a rengeteg táska, ruha és kozmetikum mellett. A divatról pedig annyit, hogy továbbra is trendi lesz a fekete körömlakk, a farmer, a rakott szoknya, a kapucnis pulcsi, az ocelot- és a fekete alapon színes virágminta. Télre pedig kell kabát, kesztyű, sapka, sál, csizma, mert hideg lesz! 

Nyomtatás

Cikkeket csak regisztrált felhasználok tudnak elmenteni! Regisztrálj most!

Visszaugrás a navigációra

Szólj hozzá!

Szólj hozzá

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra