Fogorvosválasztás – ezekre figyelj!

Myreille

Te hogy választasz fogorvost? Mitől jó egy fogorvos, melyek a legnagyobb vakítások és miért kell a jó fogtechnikus. Fogas kérdések!

Fotó: FreeDigitalPhotos.net

Fotó: FreeDigitalPhotos.net

 

A rendszeres fogápolás és fogászati szűrés fontosságáról mindenki tud – legfeljebb nem tartja be és akkor rohan fogorvoshoz, amikor fájdalmai vannak.

Se szeri, se száma a fogászati klinikák és rendelők hirdetéseinek, ígérnek is mindenfélét, hogy székükbe csábítsák a betegeket, de a bőséges kínálat se könnyíti meg a választást. Kónya János a Dent-Art Technik szakmai vezetője összefoglalta, hogy mire érdemes figyelni, hogy a számodra legmegfelelőbb szakemberhez juss el!

A bizalmi kapcsolat alapjai

Fogászati klinikák reklámkampánya ide, gombamód szaporodó fogászati rendelők oda, még ma is igaz, hogy a személyes ajánlás a legjobb reklám. Ha a jó barát, rokon meg volt elégedve a fogorvos munkájával, és ha annak látható nyoma meggyőző, akkor nagy valószínűség szerint, bizalmat szavazunk neki.

„Az is nagyon fontos, hogy milyen benyomást tesz ránk a fogorvos az első találkozás alkalmával” – sorolja tovább a fogtechnikai szakember. Ha a fogszakorvos nem alakítja ki már az első perctől fogva azt a bizalmi légkört, hogy a páciens a legjobb kezekben van, akkor valószínűleg a továbbiakban sem fognak gördülékenyen együttműködni a kezelések során. Ez egy „kényszerkapcsolattá” alakul, ami nem valószínű, hogy hosszútávon maradandó kapcsolattá válik.

„Márpedig a páciens teljes joggal várja el, hogy a fogorvos részletes, pontos és szakszerű állapotfelmérést végezzen a fogazatán, majd érthetően és körültekintően tájékoztassa a választható kezelési lehetőségekről” – mondja Kónya János. Ha elmegyünk egy fogszakorvoshoz, mindannyian szeretnénk tudni, milyen állapotban vannak fogaink és szükségünk van egy személyes, részletes tájékoztató beszélgetésre, hogy az orvos segítségével dönthessünk a további kezelésről, annak menetéről és költségeiről.

Fotó: FreeDigitalPhotos.net

Fotó: FreeDigitalPhotos.net

 

Egyáltalán nem mindegy a fogtechnikus sem

„Egy fogpótlás esetén például érdemes figyelnünk arra, hogy fogorvosunk milyen fogtechnikai labor háttérrel rendelkezik” – sorolja tovább a fogorvosválasztás szempontjait a Dent-Art Technik szakembere. Az évek előrehaladtával sokunknak lesz szüksége egy-egy fog vagy az egész fogsor pótlására. Mivel ez olyan beavatkozás, amely nem kis időbeli és anyagi ráfordítást igényel, ezért tanácsos ügyelnünk arra, hogy fogorvosunk a lehető legjobb fogtechnikai laborral és fogtechnikus szakemberrel dolgozzon együtt a majdani tökéletes fogpótlásunkon. De honnan tudhatja a páciens, milyen a fogorvosa technikusa? A jó fogtechnikus az orvoson keresztül „üzen”, vagyis megismerteti a fogorvost az általa használt folyton megújuló, fogpótlásban használt anyagokkal, eljárásokkal és a kivitelezés legmodernebb lehetőségeivel. Ezeket az információkat aztán a fogorvos továbbítja a páciensének.

Ha a fogorvos jó szakember, akkor a technikai jártasságán és a pácienseivel való bizalmi kapcsolatán túl, kiváló kapcsolatépítő kommunikációs képességei is vannak. Ez például elengedhetetlen a fogtechnikai laborral való konzultációk alkalmával is. ”Sajnos előfordul, hogy az orvos a pácienssel történt konzultáció után nem tájékoztatja megfelelően, egyértelműen a fogtechnikai labort, nem adja meg a szükséges instrukciókat, melyek fontosak az adott páciens tökéletes ellátásához. Mivel a fogtechnikai labor gyártja a megrendelt fogpótlást, ezért a kivitelezést elsődlegesen befolyásolják a kapott információk.” – mondja Kónya János.

A rosszul elkészített fogpótlás következményei:
• a páciensnek többször kell beülni a székbe,
• többszöri próbára, korrekcióra van szüksége,
• mindez többlet időráfordítással, kellemetlenséggel és akár plusz fizikai fájdalommal is járhat,
• nemcsak esztétikailag, de funkcionálisan is problémát okozhat a nem tökéletes végeredmény

„A próbák során történő szájon belüli beavatkozások – általában – nem kellemesek, ezért a mi laborunk a velünk együttműködő fogorvosokkal közösen arra törekszik, hogy ilyen jellegű kommunikációs problémákból adódó hibák, kellemetlenségek a pácienssel ne fordulhassanak elő” – mondja Kónya János, aki szerint ez már csak azért is tanácsos, mert ha a fogpótlás nem tökéletesen kerül kivitelezésre, az elsősorban a fogorvosra vet rossz fényt, következményei pedig sajnálatosan a páciensen csattannak.

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra