Kiehl’s, The Body Shop vagy Lush, melyik a jobb?

Myreille

Nincs nálam a mindentudás varázssipkája, de azt elmesélem, mi működik. Mit miért szeretek vagy miért nem.

 

Kiehl’s

165 évvel ezelőtt a Kiehl’s-t hagyományos patikaként alapította Irving Morse a new york-i East Village-ben. A gyógyszertári hangulat a mai napi tetten érhető a márkánál és a budapesti üzletben is: az eladók – legtöbbször – fehér köpenyt viselnek, a termékek csomagolása minimalista, patikai készítményekre jellemző sok-sok betűvel, felirattal, marketingvarázslattól mentesen, azonban a Kiehl’s a világ legnagyobb kozmetikai csoportjához, a L’Oréalhoz tartozik.

A termékek jók (és jó a hírük, de egyébként is “amerikaiak” tehát vonzóak), ám a kozmetikumok ebben az árkategóriában már jók szoktak lenni. Pozitívum, hogy a termékmintákat szívbaj nélkül a kezembe nyomták még Budapesten is. Természetesen teszterek az üzletben is vannak, viszont én szeretem vásárlás előtt legalább pár napig használni, amit később hónapokig használok.

Éppen a termékminták során derült ki, hogy a Midnight Recovery Concentrate megérdemelten köszönt vissza az összes amerikai magazinból. A faggyúkontrollos arckrémemmel (amit a kozmetikusomtól kaptam) tökéletesen működik. Hasonlóan jó a nappali változat, a Daily Reviving Concentrate, bár az éjszakai koncentrátumnak a levendulás illatát jobban szeretem, mint narancsos répatortára emlékeztető nappalit.

Félrenyúlás – legalábbis számomra – a Turmeric & Cranberry Seed Energizing Radiance Masque, de a Cilantro & Orange Extract Pollutant Defending Masque zseniális. Vékonyan kenem fel, úgy mint egy arckrémet, így nincs felesleg, amit le kell törölni, reggel pedig üde és tónusos az arcom. És valahogy nem is fekszem ráncosra, ami 39 évesen már ugyancsak szempont.

A kedvenc Kiehl's kozmetikumom

A kedvenc Kiehl’s kozmetikumom

kiehls.com

 

The Body Shop (TBS)

Anita Roddick 1976-ban alapította a The Body Shop-ot, amikor megnyitotta első kicsiny boltját, ahol  természetes alapanyagokból készült kozmetikumait készítette és árulta. 30 évvel később (2006-ban) az addigra világhírűvé futtatott márkát megvette a  L’Oréal csoport.

Emlékszem még arra az időre – nem volt annyira nagyon régen -, amikor Parndorfig kellett utazni a legközelebbi üzletért és minden barátnőm odavolt, hogy mennyire klassz. Valóban sokkoló erejűek volt az Impuls dezodorokon felnőtt nemzedékünk számára a tiszta, gyümölcsös illatok, az óriási választék és a cég szellemisége. A legtöbb barátnőm azóta is odavan a márkáért és a termékekért, én mérsékelten vagyok lelkes és rendszeresen betérek a budapesti üzletekbe. Jók, jók a termékek, de nem katartikusak, az pedig eléggé kiábrándító, hogy a termékmintákat vásárolni kell.

A málna és a mangó illat mindig elcsábít, de hiába próbálom újra és újra a TBS termékeket, végül sohasem vásárolom újra, egyikhez sem ragaszkodom. A mangós testvaj, amit a legjobban szeretek, de olyan nagy a verseny a remek krémek között, hogy évek óta nem fordult elő a fürdőszobámban.

 

 

tbs_mango

A The Body Shop testvajait nagyon szeretem. Érdekesség: az 1992-ben debütált mangós volt az első testvaj, amit kifejlesztettek.

the-body-shop.hu

 

Lush

A Lush kreatív csapata korábban a The Body Shop számára fejlesztett természetes anyagokból hajápoló készítményeket, amelyek nagyon sikeresek lettek. Később Cosmetics to Go néven saját céget alapítottak termékeiknek, ám ez a cég rövid életű volt, gyorsan csődbe ment és mindent újra kellett kezdeniük. Új céget alapítottak és a cégnévre pályázatot írtak ki, amelyet az Edinburgh-ban élő Liz Bennett nyerte meg és ennek eredménye lett a Lush név.

A Lush friss kozmetikumai először 1995 májusában jelentek meg a piacon. A cég bázisa Dél-Angliában, Pooleban a High Street 29-es szám működik és innen nőtt nemzetközi hálózattá. A cég vezetői a mai napig maguk fejlesztik a termékeket és ragaszkodnak a magas minőséghez. Mark Constantine és fia, Simon maguk alkotják meg az illatkompozíciókat, amelyekhez a legpompásabb alapanyagokat használják.

A Lush üzleteket és termékeket átjárja a jókedv és az élet szeretete. Az eladók közvetlenek, barátságosak és lelkesek. A friss termékek még mindig kézi munkával készülnek, ám több gyárban a világ különböző országaiban és mindig őrzi készítője egyéniségét és a helyi jellemzőket – pl. előfordul, hogy kicsit más a színűk – hiszen az Olaszországban kapható narancs nem ugyanolyan, mint az, amit Japánban használnak; Ausztráliában a szőlő eltér az angliaitól. A termékeken nem csak azt jelölik, hogy mikor készült, hanem azt is, hogy hol és ki készítette.

Meggyőződésem, hogy a Lush kozmetikumai azért olyan jók, mert szívvel-lélekkel készülnek. Varázslatosak a szappanok és a különféle fürdőbombák és habfürdők, ám ha kedvencet kell választani – és ezeket időről-időre újra be isszerzem – biztosan a testkondicionálókat, azok közül is a Ro’s Argan testkondicionálót, a szilárd samponokat, a krémszappanokat, azok közül is a Turkish Delight, a friss arcpakolásokat, az arctisztítókat és a fürdőzseléket választom. Imádom a különféle állagokat, az illatokat és ahogy puhává, ragyogóvá varázsolják a bőrömet. Az üzletben remek ütemben tűnnek fel újdonságok, illetve térnek vissza régi kedvencek, egyszóval lehetetlen ráunni.

Turkish Delight krémszappan/Lush

A Lushtól nem tudok egyetlen kedvencet választani a Turkish Delight krémszappan és a Ro’s Argan testkondicionáló egyformán jó. És amikor kiteszem a pontot, úgy érzem, hűtlen vagyok a fürdőzselékhez, szappanokhoz, szilárd samponokhoz, mert mindegyik megérdemelné a dobogót.

Jellegzetes Lush fekete tégelyek.

Jellegzetes Lush fekete tégely, Ro’s Argan testkondicionáló.

www.lush.hu

Kapcsolódó cikkek:

Nyomtatás

Cikkeket csak regisztrált felhasználok tudnak elmenteni! Regisztrálj most!

Visszaugrás a navigációra

Szólj hozzá!

Szólj hozzá

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra