term ID:

Visszaugrás a navigációra
Az oldal cikkei bevezetőkkel:

Myreille - Publikálva:

Továbbra sem nélkülözzük a lépcsőket, süt a nap és rengeteget kirándulunk. De az is nagyszerű, ha csak a tengerparton hintázunk.

Camogli remek volt, de végre Spanyolországban vagyunk.

2023. december 20. (szerda) L’Estartit, Spanyolország

Felkészültünk a következő napokra és kicsit az ünnepekre. Kenyér, tej, kávé, chorizo és paradicsom mellett kivano, polvorón, turrón, palmeritas, mandarin, tomate azul, akciós rák, polipkonzerv, olívabogyó, kanári-szigeteki banán is a kosarunkba került. Teljesen megbabonázott (értsd: vennem kellett) narancsvirág és eukaliptusz mézet. A datolyaszilvát és az avokádót nem darabra, hanem kilóra vettük.

Reggelire megkóstoltuk a szállásadónk bátyjának almafáiról érkezett almát, ami pár napja még a fán volt. Édes volt, roppanós, több kilót meg tudnék belőle enni.

Akárhol vásároltunk, a zöldségek és a gyümölcsök kicsit nyomik. Nincs bennük semmi taszító, hanem picit ilyenek, picit olyanok, természetesen változatosak. Éppen olyanok, mintha a kertben szedtem volna, de a legjobb, hogy  mindegyiknek remek az íze.

Délután elsétáltunk a tengerpartra. L’Estartit utcáin bármelyik zombiapokalipszis utáni film bármelyik jelenetét le lehetett volna forgatni. Ráadásul ma erős volt a szél, vészjóslóan hordta a homokot és tarajozta a tengert. Mégis minden pillanat remek volt, ugyanis úgy sütött a nap, mintha nyár lenne.

L'Estartit

L’Estartit – Fotó: Myreille

2023. december 21. (csütörtök) L’Estartit, Spanyolország

Reggel elmentünk megnézni a helyi piacot. Csalódottságunkat egy cukrászdában fojtottuk el, de az se volt még közepes sem.

Mai kirándulás: Vulpellac, Fonteta, Monells. Apró települések középkori utcákkal és épületekkel, de a modernizálás, valamint az új épületek is őrzik a régi városrészek stílusát. Vulpellac volt a kedvencem. A felfedezését a La Carrer Nou (az Új utcán) kezdtük és az ajtó feletti keresztgerendákon 18. századi évszámok álltak. A macskaköves, kétember magas házfalak között szinte vártam, hogy összefussak Geralttal.

Vulpellac

Vulpellac – Fotó: Myreille

Ilyentájt olyan ritka a turista, hogy a helyiek, amikor összetalálkoztunk az kihalt utcán, legtöbbször mosolyogva köszöntek nekünk. (Köszönni már remekül tudok.)

Mindenhol megtaláltuk a Caga Tió (Tio de Nadal)-t, Fonteta-ban a néhány gerezd mandarin és keksz is ott volt előtte.

(A gyerekek szinte egész decemberben etetik a Caga Tió-t, betakarják, hogy ne fázzon, majd 25-én elverik fenekét, hogy ajándékot kakiljon nekik.)

Fonteta

Fonteta – Fotó: Myreille

Monells

Monells – Fotó: Myreille

Gallineta nordica-t (vörös álsügért) és rákot sütöttem ebédre. (Mindkettő akciós, narancssárga címkés volt a Lidlben.) Csináltam hagymalekvárt is, mert a Franciaországban vett camembert megérdemelte. És én is. Még mindig polipot tervezek karácsonyra.

Napnyugtára lementünk a tengerpartra. Kihalt volt és gyönyörű.

2023. december 22. (péntek) L’Estartit, Spanyolország

Már a ruháimba bújtak a nyaraló illatai.

Először a Jardín Botánico Tropical «PINYA DE ROSA» botanikus kerteben sétáltunk. Mindenhol kaktuszok, agavék, yukkák és mindenféle pozsgások nőttek. Az egyik agave elszáradt virága is megvolt még.

Jardín Botánico Tropical «PINYA DE ROSA»

Jardín Botánico Tropical «PINYA DE ROSA» – Fotó: Myreille

Majd Lloret de Mar tengerpartján sétáltunk, üldögéltünk, sétáltunk, lépcsőztünk. Élveztük a napsütést. 18 fokot mutatott a hőmérő, de legalább 25 foknak éreztem. Pólóban is melegem volt.

Lloret de Mar

Lloret de Mar – Fotó: Myreille

Aranydurbincsot (dorada-t) és vörös álsügért (gallineta-t) sütöttem ebédre. Majd a naplemente (17:18) ismét a parton talált minket. Ma narancssárga-rózsaszín felhők úsztak az égen, Dani ma is futott a hullámok elől.

Minden története erről a nyaralásról itt olvasható.