élni, lenni, szeretni, enni, horgolni

term ID:
parent cat ID:75
parent cat ID 1:
post ID:45205
category_75 #000000

Tartalomjegyzék erről az oldalról:

Az ízületi fájdalmak és a túlsúly közt szoros az összefüggés

Visszaugrás a navigációra
Az oldal cikkei bevezetőkkel:

Az ízületi fájdalmak és a túlsúly közt szoros az összefüggés

Myreille - Publikálva:

Minden egyes lépésnél testsúlyunk 1-1,5-szerese nehezedik a talpunkra, míg futásnál ez még ennél is több: súlyunk 3-4-szerese. Ha egy átlagos nap során ilyen terhelésnek vannak kitéve az ízületeink, milyen lehet a hatása annak, ha túlsúllyal küzdünk? Az adatok megdöbbentőek: már 5 kg súlyfelesleg 36%-kal növeli meg a térdízületi kopás gyakoriságát. A térd a legtöbbet terhelt ízületünk. A kopás első tünete a mindennapos mozgás elején (például reggelente az ágyból kikelve), és a terhelésre (például: futás, guggolás, térdelés) jelentkező fájdalom.  A térdízületi porckopás fő okaként szintén a túlsúly említhető, mivel a láb kisízületi kopásának hátterében leggyakrabban a lábboltozatok (hosszanti és haránt) süllyedése áll, amely túlsúly esetén igen gyakori. A tulsuly es a porckopas kozti osszefugges Az ízületi kopás kialakulásához a túlsúlyon kívül vezethet a mozgáshiány okozta alulterhelés is. Habár az ízületi kopás minden stádiumában jótékony hatású az életkornak és edzettségnek megfelelő izomaktivitás, a Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társaságának tavalyi kutatása rámutatott, hogy Magyarországon a városi lakosság csupán egynegyede (24%) sportol rendszeresen. Pedig a kitartóan, heti három alkalommal végzett, legalább harminc perces nem megerőltető mozgás jelentős javuláshoz vezet. Emberek, figyeljünk a súlyunkra, táplálkozzunk egészségesen, és rendszeresen végezzünk a fizikai állapotunknak megfelelő testmozgást! Sportolás közben figyeljünk oda az ízületeink épségére, porcaink állapotának megőrzésére. Forrás: Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társaságának sajtóanyaga

Visszaugrás a navigációhoz

Visszaugrás a navigációra