term ID:

Visszaugrás a navigációra
Az oldal cikkei bevezetőkkel:

Myreille - Publikálva:

A Cinque Terre régóta vágyott úti célom volt. Idén ősszel (a magunk módján) felfedeztük.

Cinque Terre: Manarola/Fotó: Myreille, 2019

Manarola a Cinque Terre többi településével együtt az UNESCO Világörökségének része. A településeket turistaút köti össze és van, aki végigsétálja ezt – a közlekedést könnyíti a vasút – és nagyon sok turista hajókirándulás keretében, villámlátogatás keretében fedezi fel a színes házakat és lövi el a kötelező “képeslap” képeket és szelfiket.

Tény és való, hogy a tenger felől a leglélegzetelállítóbb a Cinque Terre településeinek a látványa, de mi se panaszkodhattunk. Mi autóval érkeztünk Manarola-ba, napsütéses, nyárt idéző őszi napon. A távolabbi parkolóban találtunk helyet, ez azt jelentette, hogy hetvenvalahány lépcső választott el minket a parkolóautomatától és Manarola tengerpartjához vezető út bejáratától. Ám Manarola “külvárosa” is tartogatott meglepetéseket. Az úttal párhuzamosan egy patak fut, a házakhoz apró hidak vezetnek. Az egyik híd alatt egy ember halat tisztított a hangosan csörgedező vízben.

Cinque Terre: Manarola/Fotó: Myreille, 2019

Miközben a szurdok egyik oldalán, a házak között ereszkedtünk le a tenger felé, a templomtéren gyerekek fociztak, a szemközti helyen pedig turisták lépcsőztek.

A tipikus Manarola kilátásért a temető irányába kell elindulni. Az irány eltéveszthetetlen, mert csak arra vezet út és turistáktól zsúfolt.

Cinque Terre: Manarola/Fotó: Myreille, 2019

Manarola-ból, a tengerparton végigvezető mindkét út le volt zárva, amikor mi arra jártunk, de egy kicsit tudtunk sétálni mindkét irányba.  Corniglia felé szó szerint a tenger felett vezet az út, alattunk vadregényes szilák és tajtékzó, kék tenger.

Riomaggiore felé az egyik leghíresebb út a Via dell’Amor vezet. Meglepődtünk, amikor a bejárata nyitva volt, hiszen a neten azt olvastam, hogy lezárt útvonal. Mint kiderült, egy rövid szakaszon valóban járható és van egy rész, ahol le lehet mászni a sziklák tetejére, de teljesen végigsétálni nem lehetett. Itt nem volt tömeg (ki a kar Manarola “hátával” szelfizni?), viszont igazán vadregényes volt és a sok járkálás után elképesztő volt megpihenni a sziklákon, több tíz méterrel a tenger felett.

Cinque Terre: Manarola “hááta”/Fotó: Myreille, 2019

Tipp: A Cinque Terre járható útvonalaihoz a www.parconazionale5terre.it-en érdemes tanulmányozni.