term ID:

Visszaugrás a navigációra
Az oldal cikkei bevezetőkkel:

Myreille - Publikálva:

kokorcsin3 Évek óta szeretnék kökörcsint nézegetni és fényképezni, de idén se én mentem, hanem barátnőmnek adtam kirándulási tippet.  Ma reggel ezt a levelet kaptam: “Szót fogadtunk, és a Margitsziget helyett a Sas-hegyre mentünk tegnap délután. Köszönjük a tippet. Érdekes volt. Sosem jártam ezelőtt a Sas-hegyen. Mindenképp megérte megnézni. Sajnos, már nem volt olyan sok kökörcsin, mint vártam, de azért láttunk párat. Még kevesebb volt olyan közel (a tanösvény mentén), hogy jól fotózni is lehetett volna. Csak vezetővel lehet körbe menni, ami jó, mert csomó érdekes dolgot mesélt, viszont állandóan mozgásban voltunk, így nem nagyon volt idő megállni egy-egy virág mellett. Azért futtában csináltam pár képet. Kicsit borult volt az idő, és a szél is fújt, de így is hihetetlen messzire el lehetett látni. kokorcsin1 kokorcsin2 Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság szerint még 1-2 hétig lehet kökörcsint látni a Sas-hegyen a panoráma-tanösvény mentén. Állítólag pannon gyíkból kis akad itt szép számmal. Sajnos, nem tudom somolygás nélkül kimondani a kis barna gyík nevét, mert elnevezése menthetetlen áthallást rejt a Pannon Pumával. Cím: Látogatóközpont, Budapest, XI. kerület, Tájék u. 26. Megközelítés: 8-as autóbusszal: a Korompai utcánál kell leszállni, majd felsétálni a Korompai utcán és a Tájék utcán. 59-es villamossal: a Farkasréti temető főbejáratáig érdemes utazni, innen a Hegyalja út – Meredek utca – Tájék utca útvonalon kell végigmenni. Látogatható: kedd, szombat, vasárnap 10.00–18.00 óra között. Web: www.sas-hegy.hu