Csak 5 hozzávaló: szezámos karamellfalatok

Myreille

Valahogy könnyebb szívvel ropogtatja az ember a pirított cukrot és adja a gyereknek, ha van benne valami egészséges is.
 
A szezámmag finom és egészséges. Ásványi anyagok közöl rendívül magas a kalcium, vas, magnézium, foszfor, cink, réz és mangán tartalma. Vitaminok közül pedig B1,  B6 és B3-vitamint valamint folsavat tartalmaz nagyobb mennyiségben.1
Én szoktam szórni szezámmagot a müzlibe is és valahogy könnyebb szívvel ropogtatja az ember a karamellt és adja a gyereknek, ha van benne valami egészséges is. Boltban is lehet kapni a szezámmagos karamellfalatokat, de otthon sem bonyolult elkészíteni, sőt gasztroajándéknak sem utolsó.

Szezámmagos finomság (Fotó: Myreille)


Hozzávalók:
100 g cukor
2 evőkanál méz
csipet só
80 g szezámmag
1 kiskanál vaj
Egy nagyobb darab sütőpapírt nagyon vékonyan bevajazok.
Egy kis lábasban a mézet összekeverem a cukorral és felteszem a tűzre. Sűrűn kevergetem és amikor szép karamell színű, leveszem a tűzről. Amíg még forró beleteszem a sót, elkeverem, beleteszem a szezámmagot, jól elkeverem, majd beleteszem a vajat és jól elkeverem.
A szezámmagos keveréket a zsírpapírra öntöm, jól kilapítom (fél centi vastagra), majd hagyom kihűlni.
Amikor kihűlt, összetördelem és már lehet is enni. Mivel “sűrű”, tömény édesség, kevés fogy belőle, így a maradékot üvegbe teszem, ahol addig tárolni tudom, amíg el nem fogy.

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra