Banános-fahéjas zabkása

Myreille

reggeli

Évekig próbálkoztam a zabpehely fogyasztásával, de kimondhatatlanul utáltam, egészen addig, amíg az egyik barátnőm el nem árulta a titkot. Meg kell főzni!

A zab az egyik legrégebben termesztett gabonaféle, először a görögök készítettek belőle kását. Nagyapámék még ettek zabkását, de amit lehetőség volt más gabonákra cserélni, gyorsan el is felejtették. Nekem már nem is főztek, tehát a spanyolviasz feltalálása rám várt.

Bárkinek mesélem, hogy a fiammal gyakran reggelizünk zabkását, mindenki egy fokkal jobban szereti a gyereket, mert szegényt rossz és ízetlen dolgokkal kínozza az anyja. Való igaz, hogy a zab egészséges, mert kevés kalóriát tartalmaz, ugyanakkor rost- fehérjetartalma magas, így tartalmas és tápláló étel. Jelentős mennyiségben tartalmaz B1-vitamint, de számottevő B2-, B3-, B6- és K-vitamin tartalma is. Ásványi anyagok közül kiemelkedő mangán-, magnézium-, réz- és foszfortartalma, de gazdag kalciumban, vasban és cinkben is. És finom. És gyorsan elkészíthető.

A zabpehely főzhető vízben és tejben is. Minkét módon finom, csak arra kell figyelni hogy elég nagy legyen az edény, mert könnyen kifut. 2-3 evőkanál zabpelyhet – abból is az apróbb szeműt kedvelem – teszek egy tálba, felöntöm annyi vízzel, hogy bőven ellepje, majd beteszem a mikróba az egészet 1 percre. Nem árt figyelni, mert tényleg könnyen kifut.

Fiammal a kedvencünk, amikor összetört banánt és pici fahéjat teszek hozzá. Cukor nem kell.

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra

Visszaugrás a navigációra